Friday, May 7, 2010

radio..

dulu channel radio favourite adalah era rentak muzik terkini..
lepas hot fm muncul..beralih pulak ke channel radio nih..
pagi2 on da way g office mesti nk dengar panggilan hangit si fafau n faizal,
pendek kata dalam kereta tu senyum sokmolah sorang2,sambil melayan
jam ditgh jalan..kadang2 ketawa berdekah2 dengar org kene dajal pagi2...
seingat aku tuh masa zaman baru kawen n duduk kt kg melayu subang...

masa berlalu..channel radio masing2 berlumba2 nk jd highest ranking..
masa ni beralih ke sinar fm pulak..sebab ada salleh yaakob dan kak engku..
memang happening ada jek lawak2 dia yg buat org ketawa sorang2 dalam
kereta..pg2 nk g keje mesti buka sinar fm nk dgr slot diorg bertiga nih..

masa berlalu lagi..skrg aku dh dok umah sendiri kt meru..alhamdulillah,
walaupun xla besar mana tp yg penting dah ada tempat berteduh yg tetap,
aku pun dah keje tempat lain..tempat keje yg aku impikan dan yg Tuhan
makbulkan..pasal ni entry next time aku bg detail yer..

sekarang i dh x dengar lagi radio2 tuh semua..dh beralih ke ikim fm...
xtaula nape rasa dh semak la telinga nk dengar lagu yg mcm2 dan dengar hilai
tawa pagi2..rasa mcm dh banyak sgt hiburan..kt umah pun nanti tgok program
nyanyi2..mcm2 program realiti nk jd artis skrg nih kan..skrg ni pg g keje dgr ikim
dulu pukul 7 lebih ada slot bahasa arab..bolehla belajar sikit n remind dolu2 yg dh lupa,
kalu time aku blik ajar tuisyen budak2 ni kul 9 mlm..xla takut sgt sebab buka ikim ada
ngaji2...pendek kata tenang sikit la hati ni...bukan aku sorang jer..cik hubby pun sama..

actually dia yg mula dulu..xpun dlm kereta pasang cd zikir n selawat..nayli pun dah hafal,
pandai baca selawat n zikir yg " ya zaljalal iwal ikram.." sejuk telinga dengar...
alhamdulillah..xsalah berubah kepada yg lebihh baik kan..?
Mudah2 han hidup ini lebih diberkatiNYA..

No comments:

Post a Comment