Monday, May 10, 2010

Hari Ibu

Taun ni masuk 11 tahun aku xraikan hari ibu..
Mungkin ada gak raikan tp bukan utk ibu sendiri..
Mak telah meninggalkan kami sekian lama..
my youngest sist already 11 years..means dh 11 taun
dia meninggalkan kami...

Ahad semalam dalam sejarah aku, abah dan 2 org adik
ziarah pusara mak...hm..tentu pelikkan kalau aku ckp 
last aku ziarah kubur arwah dengan abah ialah dihari
pengebumian mak...tp bukan bermakna aku langsung
xpernah pergi lepas pada hari itu..tapi aku selesa pergi
sendiri bersama adik2 ku dan pernah juga aku pergi sendiri..

Lebih2 lagi diawal pemergian mak..aku n eli selalu pergi
berdua untuk ziarah...petang 2 kalu kami rasa nk pergi..
dengan moto RG sport kepunyaan abah kami akan kesana,
lgpun tanah perkuburan xjauh dari rumah..

di hari raya pula..abah xpernah ajak kami secara formal utk
ziarah kubur mak..sampai sekrang..aku pun xtau kenapa..
biasanya aku n adik2 akan pergi sendiri..selalunya lepas solat
raya abah n jemaah surau akan terus ke tanah perkuburan..
jadi mungkin sebab tu dia xpernah ajak kami...
cuma abah selalu pesan supaya sedekahkan Al-Fatihah
untuk emak..aku masih ingat sehari sebelum hari pernikahan aku..
hari tu hari Jumaat..aku g ziarah kubur mak sorang2..aku xbgtau
abah pun..bila abah tau dia tanya kenapa xajak abah..
ntah..aku pun xtau..mungkin sebab aku dh biasa pergi sorang...
takut..xterlintas langsung..pada aku kubur tu tempat yang paling
aman dan damai..tenang je kalu ada kt sana...

Semalam ntah mcm mana ringan pulak mulut aku ajak abah ziarah
kubur mak..so semalam dalam sejarah aku,abah, yazid dan Nurul
ziarah kubur arwah mak bersama...abah buat tahlil ringkas..aku rasa puas
sgt semalam..lepas rindu kt mak...adik aku si Nurul emo pulak..teresak2
masa abah baca tahlil..weh budak ni...aku rasa dia pun rindu kt mak..
yela masa mak meninggal dia kecik lagi..baru 11 tahun...

kalu nk cite banyak lagi nk kene tulis...
cukupla takat ni..semoga mak baik2 aja ..tenang dan aman di sana..
mak tetap dihatiku sampai bila2..semoga kami sekeluarga dpat berjumpa
satu hari nanti di sana....Love u mom Forever..

No comments:

Post a Comment