Tuesday, November 10, 2009

Smart Reader Kids

Saya n cik suami memang ada decide utk anta nayli g scholl,
sebab masa saya xkeje aritu dia memang memerap je kt umah,
layan vcd barney dia satu hari..ari2 celik je mata "ma...cd (sila
baca secara pelat) ma,cepat" pastu nk cd eieio(nursery rhyme cd)
la, upin ipin la, sampai tau pasang cd sendiri tau..huhu,siap cik hasben
terpaksa khaskan 1 bilik utk dia tgok cd(dan tempat cik hasben b'main
ps2 sebenarnya)..huhu..bukan salah anak..pak dia yang ngajor..heehe..

tp mudah gak aku nk wat keje umah,masak ke apa sebab dia dok
ralit nengok cd..so xle kaco aku masak ke apa..(huhu salah mak gak..)
tp actually bagus gak..sebab dia dah leh hafal 123 malay n english sampai
10,abc pun leh dah tp ikut pelat dia la..pastu dia hafal gak nursery rhyme
tu mcm lagu old mcdonald, are u sleeping.twinkle2..tp xde lah betul sgt
sebutan dia..ikut pelat dia la..paling mcm teruja dia nyanyi lagu barney
yang ada hug2 dia akan hug aku n cik hasben..mula2 igtkan apa dia buat
peluk2..dgr betul2 rupanya dia nyanyi lagu barney tu sambil peluk aku n
cik hasben..sebab dlm cd barney tu last2 barney akan nyanyi lagu i love u
 tu sambil peluk kwn2 dia..

actually memang bagus la..tp kalo ralit 1 ari nk cd je..payah gak..thats
y kami decide nk anta g school, n after survey kami nampak smart reader
school ni yang dekat ngan umah..so dah register untuk dia school next year
start januari..huhu teruja gak nak nengok dia kai uniform g school
( period 9am sampai 11.45am)at least kat sana dia ada aktiviti n belajar
bersosial ngan kwn2..agpun program dia memang sgt bagus..nanti nayli
dh start school aku cite detail pasal school dia.


antara koleksi cd nayli..ada ag mls nk upload..


Buku Nayli dpt pas register school dia,ni free nye..buku2 lain lum dapat ag..

ok dh ngantuk..

4 comments:

  1. huhu...ella...
    nayli dah nak masuk sekola? waaahhh..bestnye!
    x sangka, dah beso anak menakan aku!
    huhuhu...ntah2 nayli dah masuk sekola menengah, baru aku kawen..hahaha... ;p

    ella..
    selamat bekerja!
    bestnye dpt keje dekat2 aje..boleh tgk2 nayli gak eh..
    congrats! n gud luck!
    selamat bekerjaya! =)

    ReplyDelete
  2. cik angah..tq very much.aku doakan ko cepat2la kawen xyahle tggu nayli skola menengah..mengah aku nk bwk anak ramai2g kenduri ko..(hehe..ramaike anak aku..)

    ReplyDelete
  3. smart reader maner ni ella? hehehee...selamat bersekolah ye nayli... same2 anak buah auntie, ntah2 same school plak, anak buah aku siap ckp nak g sek naik bas xmau mama antor...duh pengaruh ceter katun la tu...hehehee

    ReplyDelete
  4. smart reader kt aman perdana, dkt je ngan umah, g nanti cik suami anta blik naik van..owh bolehke anakku itu..

    ReplyDelete