Tuesday, October 6, 2009

Bicycle Nayli

Hari weekend lepas,aku blik kg en.suami kt alor star..
Dah 2 mggu raya baru nk blik..hehe..sebab plannya
xblik raya ni,tp raya aji nnti,sbb taun ni giliran raya kt sini..

Tp dapat call dr ayah ckp mak ngah (adik beradik ayah)
sakit..jd kami pun betolakla jumaat pg..kami sampai dlm
kul 1,sempatla en.suami g solat Jumaat..

Ptg tu..kt laman umah ayah..si Nayli ni cuba membuktikan
sesuatu kt tok wan dia.Dia beria2 nk naik bicycle Pak Su dia
 yang besar tu.(gambar xamek plak..)Aku xlayan..dia tarik kusi
panjat sendiri nk naik bicycle tu..terpaksalah aku pegang n layan dier..
beria-ialah dia menggayakan bicycle tu walau kaki xsampai, nk pegang
hanndle pun dah macam mat rempit naik motor baring..perangai2..
padahal kt kg aku ada je bicycle paman(pakcik dlm bahasa  jawa)
dia..xpenah plak dia nk wat aksi begitu..

Tiba2 tok wan nayli pun berkata..'Nayli nk bicycle yer...
nanti tok wan beli ye.."kata ayah.Wah! bodek rupanya si Nayli ni..
pandai..pandai..ceh anak sapalani..Dan pagi ahad sebelum betolak ayah
 mengotakan  janjinya...


bicycle baru nayli warna pink ag..pandai tok wan pilih..huhu


Nayli naik gerek...



Gerek baru Nayli n yang lama..(kiri tok wan bagi,tgh pkcik n mkck
aku merangkap atok nenek nayli bagi masa beday Nayli setaun n
yang girrafe tu papa nayli beli masa nayli lum setaun agi..excited lebih..hehe)

p/s:bestnye jd budak kecik banyak dapat hadiah..huhu


No comments:

Post a Comment