Monday, July 26, 2010

listing barang baby..

alhamdulillah..misi berjaya utk sport check
barang2 baby nayli dulu..
hasil pertolongan cik suami yg menurunkan
kotak dari almari yg tinggi..
uit..mari lihat apa hasilnyer

barangan baby.

1.lampin kain -aik..ada 8 helai jek..ajaib..mana
g banyak2 dulu punye...
2.kain barut - banyak..yg kecik dan besar..sebab
dulu nayli 3 bulan buat lagi..sebab xmuat dah..
3.kain bedong - ni pun byk..xyah buat dah
4.baju n suar - ni kene beli lagi..sebab nayli
punye byk warna pink
5.stokin sarung tgn - ada juga..but kene tambah
sehelai dua kot..
6.blanket babyrasa nayli dulu ada 3..tinggal 1 jek
mana ntah lagi 2..kene beli x..beli la satu kot
7.mandian baby - ni semua kene beli la (sabun, bedak,
losyen,minyak baby,cutton bud etc)
8.bath tub - nayli nye ada
9. tilam & bantal - tilam utk katil baby dah ada,tinggal
tilam n bantal kecik utk duduk bwh(tilam nipis biasa pun ok)
10.katil baby - nayli punye dulu dh patah..ntah mcm
 mana leh patah..kene beli gak ni..kalo x susah nk dok bwh
11.pampers new born - ni beli sikit jek..leh beli lagi nanti
12.botol susu newborn -saya berazam utk brest feed kali
 ni insyaAllah,tp beli gak standby

apa lagi yer barang baby..tu jer teringat wat masa ni

barang mama

1. breast pum spectra 3 -saya dh usya barang ni,
 ada promotion RM300 lebih..berazam utk breast feed
2.Bengkung - bengkung lama ada, jumpa bengkung
arwah mak aritu kt kg..okla dah
3. set bersalin(jamu n etc) - dulu ibu saya urus semua,
kali ni saya xtau, ada cadangan apa2 set bersalin
yg bagus
4. Pad bersalin - ni pun beli sikit
5. nursing tea - saya nk cuba teh ini..sebab dulu susu
saya x banyak..rm38.90 ada promosi rm 29.90 jek
20 sachet
6.Beg pendingin susu baby - RM 15.90 jek..comel, leh
muat 6 botol, leh simpan susu yg perah di ofis

barang baby  n mom ada promotion bulan 8 ni kt
fabulous mom ni..lagi apa yek..nanti pk lagi..

No comments:

Post a Comment